top of page

BJÖRN DIXGÅRD

SHADOWLANDS

Uppdraget var att tillsammans med artisten Björn Dixgård skapa konceptet och kommunikationen kring Björns soloprojekt, EP'n "And then, from the shadows" OCH KOMMANDE ALBUMET "Shadowlands".

Konceptet tar sin utgångspunkt i Björns kärlek till den berättande texten och hans möte med country och den amerikanska musiktraditionen.

Det visuella uttrycket fångar det drömska, flytande och den eviga melankolin genom svartvita bildvärldar. Detta återspeglas i merchandise, skivomslag, pressbilder och på webbplatsen, där tonaliteten konsekvent förstärker känslan av berättelser som både är intima och tidlösa.

Kommunikationsstrategin bygger på att nå både den befintliga publiken och nya lyssnare genom en kombination av traditionella och digitala kanaler.

Fokus har legat på showcase-spelningar, SoMe, en dedikerad webbplats, redaktionellt innehåll samt en nära dialog med journalister och branschpress.

Vi har även, inom konceptets ramverk, producerat en musikvideo för låten Fear of Winning. 

Björn 1
Björn 2
bottom of page