SÅNGA-SÄBY
KOMMUNIKATIONSKONCEPT
Uppdraget var att utveckla Sånga-Säbys övergripande kommunikationskoncept med utgångspunkt i Bygruppens affärsplan 2020 samt LRF:s strategiska mål.
Genom att erbjuda upplevelser och kulinariska resor i världsklass, baserade på svenska råvaror, bidrar Sånga-Säby till att påverka människors konsumtionsvanor och inspirera till mer hållbara val.
Sånga-Säby blir genom sitt konsekventa arbete med svenska råvaror och sitt fokus på de gröna näringarna, en av de mest betydelsefulla rösterna i kommunikationen mot både företag och privatpersoner. Här förenas gastronomi, hållbarhet och näringslivsutveckling i en helhet som stärker Sveriges position inom mat- och upplevelseindustrin.
Som det nationella skyltfönstret för svenska råvaror och de gröna näringarna skapar Sånga-Säby en tydlig koppling mellan sitt löfte och ägarnas ambition: att värdet av varor och tjänster inom jord, skog, trädgård och landsbygdens miljö ska överstiga 130 miljarder kronor år 2030.
På detta sätt blev kommunikationen inte bara en del av verksamhetens varumärkesbyggande, utan också en strategisk drivkraft för att förverkliga de långsiktiga målen för hela branschen.
Vårt arbete mynnar ut i ett gediget dokument så att konceptet hålls på rätt kurs för lång tid framöver.

